Sunday, June 22, 2014

Mandi-manda di Lamoine Point Conservation Park, Kingston ON


Weekend kali ni kami ke Lamoine Point Conservation Park. Park ni agak jauh juga lah dari rumah, dalam 20 minit drive. Papa nak cari spot best untuk fishing sambil bawa anak-anak picnic. Kalau jumpa beach yang best boleh swimming.

Kat Lamoine Point ni parking kereta jauh sikit dari tempat picnic. Kena berjalan lebih-kurang 1 km masuk ke dalam park baru jumpa spot best. Kesian Rizal kena angkat bakul yang berat. Lepas ni mama papa kena start cari trolley yang boleh tarik terus barang.

Spot yang papa pilih tu ada beach kecil yang sesuai untuk anak-anak swimming. Air cetek dan jernih sangat. Dasar beach tu ada batu-batu sungai tapi bila ke tengah sikit batu tu dah start kurang, diganti dengan pasir pula. Tapi air tasik hari tu sejuk sesangat, anak-anak masuk sekejap je lepas tu terus dok kat tepi tebing tasik berselimut dengan tuala. Adik lagi best, terus gi cari spot ada matahari, dok berjemur. 

Papa cuba fishing, tapi takde rezeki. Umpan habis tapi ikan tak dapat. Agaknya anak-anak ikan dok makan buffet umpan pancing papa kot. Mama dengan Adik, Nina dan Yaya round tepi tasik tu sampai ke hutan. Bagus trail kat park ni, ada untuk oku. Nina dan Yaya dok kejar butterflies. Banyak butterfly dan dragonfly dok berterbangan di sana-sini. Burung-burung pun dok menyanyi riang...seronok agaknya hari dah panas. 

No comments:

Post a Comment