Showing posts with label Adik. Show all posts
Showing posts with label Adik. Show all posts
Wednesday, June 24, 2015
Wednesday, February 5, 2014
Tugas Papa Setiap Hari 'Buku Agenda Anak-anak"
Setiap hari, biasanya waktu pagi la, papa akan check and sign buku agenda Adik dan Nina. Buku Agenda ni macam mini diari untuk highlight main activities yg anak2 buat kat school apart from belajar maths, science dll. If terlupa sign, nanti teacher akan tulis reminder kat dlm buku tu. Dan if parents nak bercommunicate ngan teacher, just tulis short message kat dalam buku agenda ni je. Senang kan. Tak payah nak text hp or call. Unless emergency la, macam nak tanya sekolah ke tak bila bad weather tu.
Sunday, February 2, 2014
Bowling with QUMSA Sisters
Semenjak mama kat Queens ni tak pernah sekali pun berpeluang nak join apa-apa event QUMSA (Queen's University Muslim Student Association) ni. So bila mama dpt invitation utk join FroshBowl 2014, mama decided utk pergi la. Boleh bersocial dgn QUMSA Sisters. Mama bawak Adik utk teman. Takut nak balik sorang2 lepas bowling nanti. Bila sampai rupanya 4 org je student pompuan, suka diaorang sebab ada new people. QUMSA Brothers ramai gak la yg join. Meriah betul.
Labels:
Adik,
Bowling,
Kingston,
Queens,
QUMSA Sisters
Friday, January 31, 2014
Kingston Multicultural Arts Festival
Kingston Multicultural Arts Festival ni masa fall hari tu. Masa ni baru mula nak familiarize dgn town Kingston, so bila ada event macam ni rasa excited nak bawak anak2 gi check out apa yg best. Kami naik bus dari rumah ke downtown. Pastu tanya driver bus kat mana Confederation Part tempat event tu. Rupanya dekat je park tu dari downtown tranfer point. Ramai org menghala ke situ so kami just follow the crowd je.
Bila sampai, ada persembahan gendang dari Japanese community. So tengok jap. Anak2 dah bergerak ke depan duduk betul2 depan stage. Banyak juga la persembahan as list out tu:
Lepas tgk show, kami picnic kat bawah pokok makan lunch. Mama bawak bekal nasi goreng udang dgn biskut je. Anak2 berlari-lari sana sini. They really enjoy themselves. Pastu adik dtg bagitau, dia nampak ada org buat face painting. So, ok la, semua ke khemah face painting tu. Ramai yg tengah beratur. CAD5 donation per person. lepas tu kami go around the park tgk khemah dari pelbagai community mcm Chinese, Japanese, Egypt, Africa ect. Anak2 cuba buat origami kat khemah Japanese Community.
Lepas tu berjalan keliling downtown dgn muka berface painting tu. Makan ice cream kat McDonald. Singgah Metro jap, window shopping je. Bila nak balik tak tau nak tunggu bus kat mana dah, 1st time gi towndown hehehe. Tanya org baru tau, rupanya kat tranfer point, lokasi bus ke rumah different dgn lokasi bus dari rumah. Otw balik Adik, Nina + Yaya dah tertido kepenatan. macam balik naik kereta sendiri je diaorg ni. Tak sabar nak tunggu Papa dpt lesen, so that blh beli kereta.
Subscribe to:
Posts (Atom)






